Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, du som nuværende eller kommende andelshaver i foreningen måtte have.
Hvad er foreningens CVR-nr.?
CVR-nr.: 36208112
Må jeg holde hund og kat?
Ja.
Hvor skal jeg aflevere affald og pap/papir?
- Husholdningsaffald lægges i affaldscontainerne i
- Vaskerigården eller
- Gården ved nr. 37
- Pap lægges i papcontaineren i gården ved nr. 37
- Papir og reklamer lægges i papircontaineren i
- Vaskerigården eller
- Gården ved nr. 37
Hvad gør jeg med glas der skal til genbrug?
Du kan aflevere marmeladeglas, vinflasker og lign. i glascontaineren på samme side som Torvehallerne på hjørnet af Frederiksborggade og Rømersgade.
Hvad gør jeg i tilfælde af skimmelsvamp?
Find information på bolius.dk.
Jeg mangler en brik eller nøgle til porten, hvordan bestiller jeg en ny?
Tjek info om nøgler.
Har I et rum til storskrald og bytte-bytte?
Ja, der har vi:
- Rum til storskrald:
I gården ved nr. 29 – 31 har vi et rum til storskrald. Her kan du aflevere de effekter, som ikke kan afleveres i containerne til dagsrenovation, men som kommunen afhenter på anden vis. Papkasser skal dog fortsat afleveres i containerne til netop pap.
Du må ikke sætte byggeaffald i rummet til storskrald. Du skal selv sørge at bortskaffe byggeaffaldet.
I rummet til storskrald kan du også aflevere miljøfarligt affald, fx maling, batterier, kemikalier mv.
- Bytte-bytte:
Rummet til bytte-bytte er det samme som til storskrald.
Vi opfordrer dig til, at stille de effekter, som du vurderer andre andelshavere kan have glæde af (fx et TV, pæne stueplanter, et bord osv.) i storskraldsrummet. Vi har hørt fra glade andelshavere, som har fundet lige netop den ting, som de har søgt efter. Men vær hurtig – find ting før din nabo og renovationen.
Hvor finder jeg en genbrugsstation?
I Gartnergade finder du en kommunal genbrugsstation. Bemærk åbningstiderne.
Hvordan får jeg opdateret mit navneskilt ved dørtelefonen?
Send en mail til viceværten og oplys dit navn og adresse, samt hvad der skal stå i displayet til din dørtelefon. Viceværten sørger herefter for, at navneskiltet bliver opdateret.
Hvad gør jeg, hvis uheldet virkelig er ude?
Fx. et vandrør sprænger, hærværk mv. Klik her!
Hvordan fungerer vaskeriet?
Vi har et fælles vaskeri med to vaskemaskiner og en tørretumbler. Vaskeriet ligger i gården mod Rømersgade ved siden af bagtrappedøren fra opgang 31.
Maskinerne aktiveres og reserveres med en brik, der skal udleveres af sælger i forbindelse med overleveringen af din lejlighed. Husk samtidigt at få udleveret link og login til onlinebetjening af bookingsystemet. Er dette ikke tilgængeligt, så kontakt Azets for at få oprettet ny bruger og password hos Nortec, der driver vaskeriet
Er der problemer med maskinerne i vaskeriet, så kontakt Nortec via deres app eller på tlf. 76 43 70 06
Hvad er prisen for en vask og tørretubler?
En vask koster 20-25 kroner, og tørretumbling 1 krone per minut. Sørg for at tømme maskiner og tørrestativer i gården så de er klar til næste bruger, og efterlad vaskeriet pænt.
Hvilke åbningstider har vaskeriet?
Maskinerne kan kun aktiveres i tidsrummet kl. 8.00-22.00.
Hvordan booker jeg tid til vask og tørretumbling?
Maskinerne aktiveres og reserveres med en brik, der skal udleveres af sælger i forbindelse med overleveringen af din lejlighed. Husk samtidigt at få udleveret link og login til onlinebetjening af bookingsystemet. Er dette ikke tilgængeligt, så kontakt Azets for at få oprettet ny bruger og password hos Nortec, der driver vaskerietv
Hvad gør jeg, når jeg vil sælge min andel?
Læs mere her.
Hvor finder jeg foreningens regnskaber, vedtægter mv.?
Det gør du på Azets ATB’s beboerweb.
Du skal logge ind på hjemmesiden dit login, som du finder på din seneste regning fra Azets ATB.
Jeg har ikke et login til Azets beboerweb, hvad gør jeg?
Hvis du bor i foreningen, har du adgang til beboerweb (kig på din seneste regning). Hvis du ønsker adgang til dokumenterne for eksempel i forindelse med en handel, skriv en mail til Azets ATB (ejendomme@azets.com), så sender de gerne dokumenterne til dig. Som køber vil du også modtage dokumenterne sammen med en kopi af aftalen, når I når dertil i handlen, men der kan være situationer hvor din bank ønsker indsigt før købsaftalen er dannet.
Har foreningen en husorden?
Nej. Vi opfordrer alle i foreningen til almindelig god opførsel og hensyntagen til hinanden – læs gerne denne Anvisning. Sværere er det såmænd ikke.
Hvor er mit loftsrum?
Hver lejlighed har tilknyttet et loftsrum. Nye beboere bør have fået placeringen af deres loftsrum fremvist af sælger ved overdragelse af lejligheden. Er dette ikke tilfældet kan du henvende sig til bestyrelsen, der har en liste over fordelingen af loftsrum. Dit loftsrum skal være aflåst med hængelås, og påsat seddel med dit navn og lejlighedsnummer. Det øvrige loft er ikke til opmagasinering af private ting, det bliver ryddet væk og sat til storskrald ved fællesarbejder. Der må ikke tørres vasketøj på lofterne, da de skal holdes så tørre som muligt for at undgå fugt i træværket.
Hvor stiller jeg min cykel?
Der findes aflåst cykelparkering i to cykelkældre, samt bag gitterporten ved den ene port ved Linnésgade 33. Cykelkældrene findes ved siden af opgangene 33 og 35. Her kan også stilles barnevogne og klapvogne.
Nøglebrikken til opgange og porte bruges også til cykelkældrene.
For at der er plads til alle beboeres cykler, skal cykelkældrene kun bruges til cykler og barnevogne der er i brug – ikke til opmagasinering af ubrugte ting. Disse bedes anbragt på eget loftsrum.
Ved fællesarbejderne afholdes jævnligt cykelrazziaer, hvor ubrugte/forladte cykler der fylder op i fællesarealerne bliver sorteret fra og afhentet af kommunen.
Jeg har set en rotte! Hvad gør jeg?
Du har pligt til, selv og hurtigst muligt, at anmelde rotter til Københavns Kommune.
Hvis du har set rotten indendørs, så ring straks til Københavns Kommune på telefon 33 66 58 17.
Har du set rotten udendørs, så kontakt hurtigst muligt Københavns Kommune ved at udfylde denne formular.
Send en mail til foreningens bestyrelse og oplys, at du har anmeldt rotter til kommunen og hvor ved ejendommen du har set rotterne.
Hvordan bliver jeg skrevet på foreningens venteliste?
Klik her.
Jeg vil gerne renovere eller bygge om i min bolig. Hvad gør jeg?
Klik her.
Må jeg fremleje min andelsbolig?
Opstår der et behov for at fremleje din andelslejlighed, er det vigtigt, at du følger, det der står i foreningens vedtægter. Du kan udleje boligen i en periode på maks. to år, jf. vedtægterne § 11. Kontakt ATB ved tvivl.
Bemærk, at lejer og lejekontrakt skal godkendes af bestyrelsen.
Koster det noget, hvis jeg ikke deltager i fællesarbejdet?
Foreningen opkræver et gebyr/en bøde for manglende deltagelse i fællesarbejdet. Bøden er pt. på 1.000 kr. pr. år, og skal hjælpe med at kompensere foreningen for, at visse opgaver ikke bliver løst “gratis” af andelshaverne, men måske skal løses af håndværkere. Endvidere ønskes de andelshavere, der møder op og deltager i fællesarbejdet, værdsat for deres indsats – ved at indikere en værdi af deres arbejde.
Hvor finder jeg referat fra generalforsamlingen?
Fint referatet fra generalforsamlingen på vores administrators (Azets ATB) beboerweb.
Du skal logge ind på hjemmesiden dit login, som du finder på din seneste regning fra Azets ATB.